درخواست رسیدگی به اوضاع نابسامان شرکت پرداخت الکترونیک سامان

در پی اوج گرفتن نارضایتی سردفتران از بروز اشکالات متعدد سیستم پرداخت الکترونیک مستقر در دفاتر اسناد رسمی روز گذشته جمعی از دفاتر اسناد رسمی استان تهران طی تهیه متنی با امضای طوماری خواستار رسیدگی به این موضوع از ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شدند.

شایان ذکر است بر اساس اخبار واصله،جمعی از همکاران از سایر استانها نیز در پی پرینت این متن و جمع آوری امضا ذیل آن جهت ارسال به سازمان ثبت هستند تا قبل از اتصال این سیستم بی پشتیبانی، (به سامانه ثبت الکترونیک اسناد) تکلیف نابسامانیهای سیستم POS فعلی روشن گردد.

متن این طومار بدین شرح است:

 

 

ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

جناب آقای دکتر تویسرکانی

با سلام و احترام

با توجه فعالیت سامانه ثبت الکترونیک اسناد در دفاتر اسناد رسمی و وابستگی ثبت اسناد رسمی به واریز وجوه اسناد به صورت الکترونیک، مشکلات دفاتر اسناد رسمی در خصوص شرکت پرداخت الکترونیک سامان که درعین نابسامانی با مشکلات متعددی روبروست غیرقابل تحمل شده است. مشکلات عدیده از جمله: پشتیبانی ضعیف، کادر غیرمتخصص با برخوردهای نامناسب، عدم وجود بخش بازرسی برای ارجاع شکایات و اعتراضات،(به اذعان اپراتورهای خود سیستم)، اشکالات متعدد در ارائه خدمات، رفتارهای دون شان در پاسخ به مشکلات سیستم، که روال تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی را با خلل جدی مواجه کرده است خواهشمند است دستور رسیدگی به این مشکل را صادر فرمایید. گفتنی است که این مشکلات که از هنگام آغاز به کار این شرکت نیز وجود داشت، همچنان به قوت خود باقیست لیکن در فرایند ثبت آنی، که نیازمند پشتیبانی کامل و فعالیت بدون اشکال این سیستم است، این شرکت با ناپاسخگو بودن در مقابل دفاتر اسناد رسمی، دفاتر را در مواجهه با مردم دچار مسائل متعدد و اعتراضات فراوان نموده که به نارضایتی از سیستم ثبتی و دفاتر اسناد رسمی منجر گردیده است. متمنی است در خصوص "نابسامانی" های متعدد شرکت سامان الکترونیک، تدبیر در شان پروژه ثبت آنی، نموده و درصورت ناتوانی این سیستم از پشتیبانی دفاتر اسناد رسمی (که طبق اظهارات اپراتور این شرکت در تاریخ 10/9/1392 اعتراف به ناتوانی از پاسخگویی به حجم مطالبات و رسیدگی به مشکلات دفاتر به علت وسعت کار و گستردگی موضوع شرکت نمود) دستور مقتصی در خصوص اقدام به جایگزینی شرکتی پاسخگو و "بسامان" صادر فرمایید. 

  با سپاس فراوان     جمعی از سردفتران اسناد رسمی

 

 

-رونوشت:

- دفتر توسعه و فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

- کانون سردفتران و دفتریاران

/ 6 نظر / 21 بازدید
صولت ياوري

باسلام اين اعتراض درواقع درد دل مشترك تمامي سران دفاتراست .بنده نماينده كانون دررفع اشكالات سامانه پرداخت بوده ام .واذعان دارم كه اين شركت نه درتهيه نرم افزار پرداخت ونه درارائه خدمات بخوبي عمل نكرده است .به عنوان مثال ساختار پرداخت وعناوين وترتيبات عناوين به شكل دلخواه برنامه نويسان بوده وعليرغم اعلام اشكالات بسيار وانعكاس به شركت ، هيچ اقدامي نشد كه نشد. وكماكان اين اشكالات وجوددارد. كه يك نمونه ازآن ،درزمان صدور فيش پرداخت قابل مشاهده است .( " سامانه پرداخت الكترونيكي وجو " ) وخود حديث مفضل بخوان ازاين مجمل . متاسفانه كارما به گونه اي است كه تداوم آن منوط به عملكردصحيح چند نهاد است .وازسوئي نهادها هم بادلايل وتوجيهاتي كه به تعبير پزشكان علائم باليني مشخصي ندارد ، مدعي اشكال ازديگران شده وخود رابي تقصير مي دانند. توجيهاتي كه براي ما اثباتا ويانفيا بروز وظهوري نداشته وندارد. ونتيجتا هركس توپ رادرزمين ديگران مي اندازد.شايد تقصيربرنامه نود باشدكسي چه ميداند؟

میرزا بنویس

سلام سرکار خانم سردفتر متاسفانه به نظرات و پیشنهادات سردفتران در هیچ یک از پروژه های الکرونیکی توجه نشده و میشود بارها و بارها در خصوص هریک از این طرح ها نظرات ارائه شده و راه حلهای مناسب منعکس شده لکن افسوس و دریغ از یک نگاه کوچک .... در اسفندماه 90 مواردی را برشمردم و استدعا ی بررسی کردم ولی بیفایده بود آدرس": http://sardaftar3y.persianblog.ir/post/342/ بعد از صدور بخشنامه مبنی بر تکلیف به واریز تحریر از طریق پوز مطلبی ارسال شد که دلایل منطقی حای نقطه نظرات و معیب این دستگاه عجیب و غریب بود بازهم اثری نکرد که نکرد ...آدرس: http://sardaftar3y.persianblog.ir/post/396/ و شاید دهها مطلب در این خصوص که میتون در بخش مطالب وبلاگ ملاحظه کرد.... به امید روزی که منطق حاکم شود و کار برای خدا باشد و شعور جای خود را به شعار بدهد

مهدی سجادی فر

با سلام و عرض ادب و احنرام محضر مبارک سردفتر سهرابی متاسفانه پس از گذشت چند سال از اجرای طرح پرداخت الکترونیکی وجوه نه تنها بهبودی در این خصوص حاصل نشده بلکه با ارائه نسخه های جدیدتر مشکلی به مشکلات دفاتر اضافه شده است نسخی که دارای معایب بیشتر و مزایای کمتر است و این است مفهوم ورژن جدید !! قطعاً اگر ارسال به پوز مستقیماً از طریق سامانه در آینده محقق گردد مشکلات جدیدی بروز و ظهور پیدا خواهد کرد که شیرینی حذف برنامه مربوطه را به نوعی دیگر و در شکلی دیگر به کاممان تلخ خواهد کرد . خداوند عاقبت ما را ختم بخیر گرداند...

نوبخت

سلام / خدا بخیر بگذرونه بابت این اعتراض هم چن تا وصله رنگارنگ بهمون نچسبونن !!!

شکوهی 18 مهاباد

با سلام و عرض ادب همکار گرامی همانگونه که استاد نازنین جناب آقای طباطبایی فرمودند در خصوص نحوه پرداخت از طریق دستگاه pos زیادتر از ارزش کارو حسن آن سخنها گفته شده که بی اثر مانده و هیچ مرجعی به خواسته بر حق مان در این خصوص توجه نکرده ، با این حال باز جا دارد از این معضل سخنها بگوییم از تراکنش ناموفق و عدم وصل آن به شبکه و واریز حقوقات گاها" بعد از 72 ساعت اعتراض نمائیم چرا که اگر ما از انتظارات و نیازهایمان چیزی نگوئیم تنها چیزهایی را که مسئولین امر حدس میزنند را در اختیارمان قرار خواهند داد واین مسلما" با خواسته های ما متفاوت خواهد بود. با تشکر

امینی

سلام و عرض ادب . چیزی که در این کشور پهناور وجود ندارد مرجعی برای رسیدگی به شکایایت در مورد آزار روانی دستگاه های حاکمیتی و وابستگان و متصدیان آن است . زیان های مادی جای خود . هدر دادن وقت جای خود . اهانت و نادیده گرفتن حقوق مردم جای خود . دست اندازی به وجوه مردم جای خود . مسئولیت گریزی جای خود . یک شرکتی که نه رئیسش مشخص است ، نه محلش ، نه قانون اش و نه م... حق دارد همه گونه اخلال در معاملاتت و نظم مردم و دفاتر انجام دهد و سامانه ثبت آنی را نیز از کار انداخته بلامصرف کند . از صبح گفتند نیم ساعت و هی گفتند سوئیچ ، سوئیچ و انداختند گردن بانک مرکزی . بنیان این کار بر حقوق و عدالت و قاعده نبود و همین گونه هم خواهد ماند . ساعت 2 هم اسمس آمد که با واریز فیش اقدام کنید .